mandag 31. januar 2011

Askebegrene. Hva kan vi bruke dem til?

Jeg har mange fine askebeger Arvet mange i krystall etter mine foreldre. En gang var askebeger en viktig gjenstand i de fleste hjem. Nå ser vi dem ikke lengre. De står kanskje i skap, eller i mørke boder. Ikke at jeg tror at askebegre har følelser altså, men det er jo faktisk mulig å la de bli nyttige igjen.
Jeg er jo i den situasjon at jeg må kvitte meg med en del saker og ting. De store krystallaskebegrene som ligger i esker på loftet må enten bli med på lasset, eller fjernes. Har de noen nytteverdi? 


Jepp. Jeg satte opp et par på kommoden inne på soverommet, og plasserte noen smykker i dem. Der kom de til sin rett. Alle krystallaskebegrene blir med på flyttelasset. Skal finne steder å sette den, og gjenstander å legge  oppi dem.















Så var det de små kuvertaskebegrene.


 De har jeg flere serier av. Noen er det seks av, og andre er det åtte av. Disse egner seg utmerket som et nyttig lite hjelpemiddel til teen. De kan settes over koppen, så blir den ikke nedkjølt mens den trekker. OG all aromaen i teen blir der. Så kan den settes ved tekoppen og benyttes til å legge teposen eler tesilen på.  Det finnes sikkert andre bruksmåter for disse askebegrene også, men mine brukes til dette formålet.











Så må jeg vel finne fram en pappeske og merke med "Askebeger", slik at alle er garantert å bli med på flyttelasset. 

10 kommentarer:

  1. Det var en god ide. Skal adoptere den jeg.

    SvarSlett
  2. Godt funnet på!! Ser ut som de får en ny funksjon i det nye huset, lykke til!:))
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  3. Likte ideen med de små askebegrene. Kjekt å ha noe å legge teposene el når man har besøk. LURT:)
    Ønsker deg ei flott uke.

    SvarSlett
  4. Morsomt med askebegre : ) De kan kanskje brukes til telys. Et bord fullt av askebegre med Tapasretter? Lykke til med ny leilighet!

    SvarSlett
  5. Kreativ bruk av askebegre! Velkommen som følger hos meg, det er så kjekt å oppdage små blogger som man ellers ikke hadde funnet, jeg følger deg videre og:)

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  6. Gjenbruksidè på sitt beste !
    Det var jo nydelig med krystallaskebegere til smykker ! Og her kommer det jo enda flere tips , ser jeg.
    Velkommen som følger. Veldig koselig og jeg følger så gjerne deg videre også !
    Takk for omtanken og ellers fine ord hos meg. Tror jeg blir fortere frisk av alle fine ord.
    Blogglandia er et postivt sted å være !
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for kommentar og for at du vil følge meg videre. Det er skoj vettu! :-D

    Så kul header du har! Og smarte løsninger du har funnet til både store og små askebegre!

    Nå skal jeg titte litt mer her.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  8. Smart!!!!! Jeg har ingen, men kanskje en god grunn til å skaffe seg noen? Eh... hehehe!

    SvarSlett
  9. Hei. Fant bloggen din tilfeldig, og blir følger av den. Blir spennende å se hvordan du takler å flytte fra hus til "kott"

    Ha en fin uke:-)

    SvarSlett
  10. Smarte ideer med aksebegrene, både de store og små.
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem Mio

    SvarSlett

Hei. Hyggelig om du kommenterer. Ha en fin dag!